Nierafinowane oleje w naszej diecie


Nierafinowane oleje w naszej diecie

Oleje tłoczone na zimno

Mit, że nie powinniśmy unikać tłuszczy, można spokojnie schować między bajki, choć jest w nim odrobina prawda – nie powinniśmy spożywać tzw. złych tłuszczy, ciężkich, przetworzonych i rafinowanych. Najlepiej wzbogacić naszą dietę w naturalne, tłoczone na zimno oleje roślinne, bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy oraz wiele innych wartościowych substancji odżywczych. Kwasy Omega-3 wspomogą rozwój wzroku, a pozostałe nienasycone kwasy pomogą przyswoić witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, takie jak A, D, E i K. Energia, która jest uwalniania przy spalaniu tłuszczów, jest dwa razy większa, niż przy spalaniu innego rodzaju produktów spożywczych. Gdy zdecydujemy się wzbogacić menu naturalnymi olejami roślinnymi, zyskamy mocnego sprzymierzeńca w codziennej walce o dobre samopoczucie.

Jaki olej wybrać?

Pierwszym, najważniejszym krokiem jest wybór właściwego oleju. Szukając w sklepie odpowiedniego produktu, należy zwrócić uwagę, czy dany olej jest olejem naturalnym, nierafinowanym i tłoczonym na zimno. Taki olej możemy spożywać solo na łyżce lub jako dodatek do sałatek i pieczywa. Zadbajmy też o to, aby kupowany przez nas olej był świeży oraz odpowiednio przechowywany, mianowicie w ciemnej butelce i odpowiedniej temperaturze. Gdy wybrany przez nasz produkt spełnia wszystkie powyższe wymagania, możemy być spokojni o to, że na naszym stole zagości bezpieczny, pełnowartościowy olej.

Olej rzepakowy

Rzepakowa siła

Powszechnie znany olej rzepakowy to jeden z najzdrowszych olejów, który możemy sobie zaoferować. Naturalny, nierafinowany olej rzepakowy bez sztucznych dodatków, to strzał w dziesiątkę, jeżeli chodzi o menu. Jest on bardziej obfity w nienasycone kwasy tłuszczowe niż oliwa z oliwek, a także zawiera witaminy A, E i K. Rozszerzenie diety o olej rzepakowy jest niezwyklewartościowe. Olej może być również podawany jako dodatek do pieczywa tak, aby móc maczać w nim chleb lub bułkę. Wybieramy olej tłoczony na zimno.

Tropikalna moc kokosu

Olej kokosowy

Olej kokosowy, pozyskiwany jest z owoców palmy kokosowej. olej kokosowy jest bogaty w kwas laurynowy. Posiada działanie antybakteryjne i antygrzybiczne. Regularnie stosowany olej wspomaga również układ autoimmunologiczny i pracę tarczycy, a delikatny masaż skóry olejem kokosowym pomaga w zasypianiu i podnosi jakość snu. Doskonale nawilża, łagodzi zmiany skórne i jest naturalnym filtrem przeciwsłonecznym! Najlepiej spożywać go na zimno lub jako dodatek do koktajli, jogurtów, ciast lub pieczywa.

Bezcenny olej lniany

Olej lniany to niezwykła skarbnica nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3. Olej ten nie powoduje tycia. Możemy serwować go również w sałatkach lub jako dodatek do pieczywa, ale zawsze na zimno! Wysoka temperatura sprawia, że olej lniany traci swoje właściwości. Olej doskonale sprawdzi się w walce z alergią skórną, ponieważ doskonale nawilża i łagodzi zmiany skórne. Włączmy już dziś ten jeden z najzdrowszych olejów do diety, co sprawi, że będziemy mogli być spokojni o prawidłową podaż nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega-3.

Komentarze

  • by
  • kwi 07, 2017

Ciekawy artykuł

Darmowa dostawa

Najwyższe standardy wysyłki

Każdy zamówiony produkt pakowany jest w dedykowane opakowanie termiczne chroniące cenną zawartość przed wysoką temperaturą, światłem i uszkodzeniami mechanicznymi.

Najwyższe standardy wysyłki

Bezpieczeństwo

Obsługujemy płatności internetowe przez system płatności online Transferuj.pl.

Bezpieczeństwo i wygodę płatności zapewnia Transferuj.pl